Veel gestelde vragen

Wat is de minimale huurperiode?

De minimale huurperiode is 1 week. Wij adviseren echter sterk een set voor minimaal 2 weken te huren. Dit heeft meerdere redenen:

– Alle sets die Bricks4Rent verhuurd zijn relatief grote sets. Niet alleen het bouwen zal veel tijd in beslag nemen maar ook het weer afbouwen en sorteren van de steentjes.

– Alleen al het verzenden en retour sturen kost 2 werkdagen.

– De verzendkosten staan dan niet in verhouding staan met de huurprijs.

Kan ik mijn verhuur ook verlengen?
  • Dat kan, mits de set niet reeds verhuurd is voor de periode erna. Indien U wilt verlengen kunt U een mail sturen naar info@bricks4rent.nl met de gewenste extra periode. Wij antwoorden binnen 24 uur of dit mogelijk is en zo niet wat wél eventueel mogelijk is.
Wat kost verlengen?

Doorgaans hanteren wij de reguliere weekprijs. Indien de verlenging enkele dagen betreft dan kost dit €2,50 per dag tot een maximum van de reguliere weekprijs.

Wanneer ontvang ik mijn gehuurde set?

Wij streven er naar de set de dag vóór start doch uiterlijk op de startdatum van de verhuurperiode bij de vervoerder af te leveren. Indien deze datum op een zon of feestdag valt zal de set de eerstvolgende werkdag afgeleverd worden bij de vervoerder.

Wanneer dien ik de set terug te sturen?

U dient de set op de laatste dag van de huurperiode uiterlijk om 16:00 af te geven bij de vervoerder. Indien de set te laat wordt afgegeven en deze niet de volgende werkdag retour is zal er automatisch een verlenging in gaan welke €2,50 per dag kost.

Hoe ontvang ik de set?
  • De set wordt in een plastic container verstuurd. Alle blokjes gesorteerd op kleur/soort in doosjes. Naast de blokjes zal er een bouwhandleiding aanwezig zijn (indien de originele set deze ook bevatte) een lijst van bakjes en een invulformulier voor missende onderdelen. Elke set wordt tevens geleverd met een Brickseperator.
Wat moet ik doen als ik een onderdeel mis?

Helaas kan het gebeuren dat er een onderdeel mist. Indien dit het geval is dit graag aangeven op de meegeleverde onderdelenlijst. Bij terugkomst worden deze lijsten bekeken en worden de aangegeven onderdelen opnieuw besteld.

Hoe dien ik de set weer terug in te leveren?

In het kort, zoals U deze ook heeft ontvangen, tenzij je de set met afbreekservice hebt besteld.

De set dient volledig afgebroken ingeleverd te worden. Dit houdt in dat alle blokjes los & gesorteerd op kleur/grootte in de bijbehorende bakjes gedaan dienen te worden. 

Gebruik voor het losmaken van de blokjes nooit je tanden of een mes om beschadigingen te voorkomen. Maar de meegeleverde Brickseperator.

De minfiguren en speciale onderdelen zoals wielen, motoren dienen in het daarvoor bestemde bakje gedaan te worden.

Stickers mogen niet van de blokjes verwijderd worden. Indien een sticker over meerdere blokjes zit dan mogen deze blokjes niet losgemaakt worden.

De volgende onderdelen niet demonteren: Minifiguren, wielen met banden, wielen van fietsen, skateboards enz, draaischijven & Touw-touwhaspel-touwhaak.

Wat houdt de afbreekservice is?

Indien je kiest voor de afbreekservice dan kun je de set terugsturen zoals je wilt, indien het maar past in de verzendkist. Wij demonteren en sorteren alle steentjes weer voor jou.

Hoe controleren jullie de set bij retour?

Wij kijken iedere set na die we retour krijgen. Blokje voor blokje is helaas niet te doen. We kijken of alle minifiguren en speciale onderdelen aanwezig zijn en of de set gedemonteerd is.

Indien er missende onderdelen op de lijst vermeld staan vullen we deze uiteraard aan.

Wat als een set niet juist is ingeleverd?
Indien de set niet conform de algemene voorwaarden ingeleverd is dan zullen wij de set weer verhuur klaar moeten maken. De tijd die hiervoor nodig is zal tegen een vergoeding van €5,- per 15 minuten. Indien wij kosten hebben moeten maken zult U een mail ontvangen met daarin de gemaakte kosten inclusief omschrijving en foto van hetgeen niet in orde was.

Contacteer ons

Staat uw vraag er niet tussen?